narzędzie wsparcia sprzedaży

Narzędzia wsparcia sprzedaży, z których korzystałem 2020 roku.

Rok 2020 był dla mnie szczególny pod względem ilości rzeczy, jakich nauczyłem się o nowoczesnej sprzedaży i marketingu B2B. W pewnym stopniu zawdzięczam to właśnie temu blogowi, który zmuszał mnie do pogłębiania wiedzy. Równie dużo nauczyłem się z praktyki, wdrażając i eksperymentując z nowymi taktykami i strategiami sprzedaży B2B.

Bo sprzedaż jest jak kula śnieżna…

Zauważyłem, że im więcej eksperymentuje i im więcej nowych rozwiązań wdrażam w swoje działania, efekty rosną nieproporcjonalnie do włożonego wysiłku. Niczym kula śnieżna, która na początku jest mała i aby się turlała, nawet z górki, trzeba ją popychać. Z czasem ta kula rośnie i wystarczy nią jedynie kierować, bo sama mknie, powiększając się coraz bardziej i bardziej.

Dlaczego narzędzia pomagają

Od pewnego momentu, aby kierować tą kulą, trzeba zaprzęgnąć coś więcej niż tylko swoje ręce. Dlatego dzisiaj postanowiłem podzielić się narzędziami wsparcia sprzedaży, które pomagały mi z pozyskiwaniem klientów i codziennej pracy jako handlowiec.

1. Livespace

To mój pierwszy CRM z prawdziwego zdarzenia, świadomie wybrany i przetestowany. Miejsce codziennej pracy, list zadań i monitorowania działań sprzedażowych. Uważam, że jest świetny, ponieważ ma czytelny interfejs, ogromne możliwości konfiguracji i pozwala łatwo zbudować własny proces sprzedaży, dopasowanego do procesu zakupowego klienta. Za jego największy plus uważam szybkość wprowadzania danych i łatwość powracania do nich oraz szybkość wdrożenia w organizacji.

2. Sales Navigator

Mowa o rozszerzeniu LinkedIn dla handlowców pozwalającym na zaawansowane wyszukiwanie potencjalnych klientów, do których chcemy dotrzeć. Sales Navigator pozwala obserwować aktywność naszych prospektów, zapisywać ich listy kontaktów oraz wysyłać bezpośrednie wiadomości InMail. Świetne źródło wiedzy o potencjalnych klientach.

4. Hunter.io

Jest to narzędzie, które pozwala wyszukiwać oraz weryfikować adresy mailowe do naszych potencjalnych klientów. Sprawdza się świetnie między innymi dzięki pluginowi do przeglądarki pozwalającemu wyszukać dane kontaktowe bezpośrednio z profilu LinkedIn.

5. Woodpecker

Doskonałe narzędzie do realizacji prospectingu w formie zimnych wiadomości e-mail. Świetnie automatyzuje ich wysyłkę, followupy i pozwala mierzyć skuteczność naszych działań. Wystarczy przygotować listę potencjalnych klientów, skonfigurować kampanię i określić scenariusze zdarzeń. Potem wciskamy „Play” i czekamy na odpowiedzi od naszych potencjalnych klientów.

5. ProspectIn

Jest to narzędzie pozwalające automatyzować nasze działania lead generation w obrębie LinkedIn. ProspectIn pozwala tworzyć listy potencjalnych klientów i automatyzować interakcje z nimi, takie jak zaproszenia do sieci kontaktów czy wiadomość. Ma też zaawansowane funkcje służące do tworzenia scenariuszy, uruchamiane przez zaplanowane wcześniej zdarzenia.

Uwaga – pamiętaj, że ProspectIn ma służyć do automatyzacji, a nie stania się spamerem, wysyłającym nieprzemyślane automatyzacje.

6. Todoist

Moje narzędzie do planowana zadań i działań nie tylko z obszaru sprzedaży. Jest ono oparte o filozofie Getting Things Done (GTD), której jestem wiernym wyznawcą. Uważam, że głowę mamy od myślenia, a nie pamiętania. Polecam każdemu. Jeśli chcesz zacząć z GTD rzuć okiem na tę książkę.

PODSUMOWANIE – Narzędzia wsparcia sprzedaży

Mimo że część z tych narzędzi nie jest tania to efekty, jakie przynoszą, są warte poniesionych kosztów. Wszystko po to, aby czas poświęcać na pracę kreatywną, a nie odtwórczą. Daj znać w komentarzu, jakich narzędzi Ty używasz w swojej pracy.