7 podcastów, z których czerpię wiedzę o tym, jak sprzedawać.

Od ponad 2 lat, jeżdżąc samochodem, uczę się sprzedawać. Serio! Wszystko za sprawą podcastów, które właśnie od około dwóch lat mocno konsumuje. Najczęściej w drodze, od klienta do klienta.

W świecie podcastów każdy zajdzie coś dla siebie. Ja szczególnie upodobałem sobie tematy związane ze sprzedażą, marketingiem i szeroko rozumianym biznesem.

Dzisiaj chciałbym podzielić się z Tobą moimi ulubionymi, z których wciągnąłem nie tylko ogromną ilość wiedzy, ale i mnóstwo przyjemności z samego słuchania.

Listę przygotowałem alfabetycznie. Znajdziesz w niej odnośnik do podcastu, krótką notkę oraz mój ulubiony odcinek.

Zaczynamy!

Biznes od Początku

jak sprzedawać

Podcast Biznes Od Początku to seria wywiadów z przedsiębiorcami, którzy odnieśli większy lub mniejszy sukces. Paweł w swoich rozmowach porusza najróżniejsze tematy biznesowe. Wiele z tych tematów, może nie wprost, ale mocno ociera się o tematykę związaną ze sprzedażą, marketingiem i pozyskiwaniem klientów. Bo każdy biznes właśnie na tym polega, aby pozyskiwać klientów i potem dostarczać im wartościowe produkty i usługi.

Mój ulubiony odcinek:
Lejek sprzedażowy na Facebooku- Jak się promować- Daniel Bossy [BOP47]

Biznes w IT

jak sprzedawać

Może podcast ten nie porusza, aż tak dużo wątków sprzedażowych jak inne, ale bardzo go cenię, dlatego znalazł się na tej liście. W odcinkach podcastu Piotr Bucki dotyka wiele tematów biznesowych i dzieli się doświadczeniem zdobytym przy tworzeniu i rozwijaniu J-LABS – kilkusetosobowej firmy IT. Na liście odcinków możesz wybrać te, z kategorii sprzedaż. Wszystko w niezwykle merytorycznej formie.

Mój ulubiony odcinek:
006 – 3 kluczowe elementy w sprzedaży

Klientomania

jak sprzedawać

Autor podcastu, Maciej Buś, mówi o sobie, że zawodowo i prywatnie jest Klientomaniakiem. W odcinkach Klientomanii usłyszysz wiele o komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi. Podcast ma formę głównie wywiadów, ale pojawiają się też rozmowy z partnerami podcastowymi autora. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak w sprzedaży skupić się na kliencie, z pewności w odcinkach Klientomanii znajdziesz coś dla siebie.

Ulubiony odcinek:
KLM #73: Nie krzywdź klientów

Mała Wielka Firma

jak sprzedawać

Chyba nie ma nikogo w Polsce, kto słucha podcastów i nie nie znałby Małej Wielkiej Firmy. Prekursor polskiego podcastingu można rzec. Marek Jankowski w swoich wywiadach jak i odcinkach solo porusza wiele ciekawych aspektów związanych z budowaniem firmy. W zakładce Zwiększanie Sprzedaży znajdziesz kilkadziesiąt odcinków, z których wyciągniesz ogromną ilość wiedzy o tym, jak sprzedawać i docierać do nowych klientów. Ponadto Marek jest byłym radiowcem, przez co niezwykle przyjemnie się go słucha.

Mój ulubiony odcinek:
Budowanie wartości oferty w oczach klienta – jak to robić przed, w trakcie i po zakończeniu sprzedaży

Marketing School

jak sprzedawać

Jedyny zagraniczny podcast na tej liście, ale jakże niesamowity. Niesamowity ze względu na formę, bo jest po podcast codzienny! Dwaj wspaniali marketerzy Neil Patel i Eric Siu codziennie, w kilkuminutowych odcinkach dzielą się nowościami ze świata marketingu i sprzedaży. Świetna sprawa do słuchania w drodze do pracy lub w przerwie na kawę. Nie wiem, czy ktoś jest w stanie odsłuchać wszystkie odcinki, bo jest ich już ponad 1300!

Mój ulubiony odcinek:
Tutaj nie polecam konkretnego odcinka, po prostu wystarczy słuchać przez 6 min dziennie 🙂

Nikt nas nie uczy jak sprzedawać

Przewrotnie w stosunku do tytułu Panowie Marcin Hartman i Szymon Chącak postanowili uczyć jak sprzedawać. Odcinki podcastu są zapisem rozmów i dyskusji prowadzących na tematy związane z biznesem i sprzedażą. Ogromna dawka wiedzy, właściwie z każdego obszaru sprzedaży.

Mój ulubiony odcinek:
116 Dlaczego niektórzy klienci nie są dla nas i jest to absolutnie ok

NSM – Nowoczesna Sprzedaż i Marketing

jak sprzedawać

Podcast Szymona skupia się głównie na sprzedaży, marketingu i zarządzaniu sprzedażą B2B. Jest to jeden z podcastów, który słucham praktycznie od początku jego istnienia. Tematy w podcaście są niezwykle aktualne. Wszystko dlatego, że autor nie dość, że jest doświadczonym sprzedawcą i kierownikiem sprzedaży, to prowadzi firmę doradczą właśnie z obszaru sprzedaży. Jest to jeden z tych podcastów, gdzie każdy z branży sprzedażowej znajdzie coś dla siebie:

Mój ulubiony odcinek:
Proces sprzedaży i lejek sprzedaży – czym są i po co Ci one?

PODSUMOWANIE

Dzięki powyższym podcastom nauczyłem się naprawdę dużo na temat sprzedaży i tego jak sprzedawać skuteczniej. Przydałoby się w prawdzie więcej czasu na słuchanie, ale jak wiadomo poza słuchaniem trzeba też sprzedawać:)

Mam do Ciebie pytanie:
Jakie podcasty znalazłyby się na Twojej liście? Daj znać w komentarzu, co Ty polecasz.